Historia o Podboju Margonem

Autor: Braytla

Dawno dawno temu, gdy światem władali potężni królowie a rycerze władali mieczem pewien król postanowił wyruszyć na podbój całego świata. Wtedy było tak, że krain było 8 a wojska były potężne. Król, który wyruszał na podbój władał tylko 2 krainami o nazwie Ithan oraz Werbin. Pozostało mu jeszcze 6 o nazwach: Tuzmer, Toneq, Mythar, Karka-Han, Eder oraz najpotężniejsze z nich Thuzal. Owy kraj był od wszystkich stron otoczony murem, a jego wojska niepokonane. Władał nim potężny król o imieniu Arveen. Był to czarnoksiężnik z wielką mocą. Potrafił jednym zaklęciem powalić 50 tysięcy rycerzy. Jednak król, który władał 2 krainami nie przejmował się tym.
Imię jego nie było znane jak i trudne w wymowie. Ostry Pers miał armie liczącą 100 tysięcy wojowników, 50 tysięcy magów oraz 150 tysięcy łuczników. Gdy perska armia wyruszyła na kraj Karka-Han przed samą bramą zastała go kawaleria Króla o imieniu Perski Woj. Szybko jednak jego armia pokonała kawalerię i wkroczyła za mury kraju. Wojownicy bezlitośnie zabijali mieszkańców, magowie rzucali klątwy na rodzinę króla a łucznicy wypuszczali strzały z łuków i niszczyli stajnie oraz kuźnie państwa natomiast król wraz z generałem przyglądali się tylko i czekali na werdykt bitwy. Po 3 godzinach bezlitosnej walki kraj został podbity a strat nie było. Ruszyli więc na zamek.
Forteca została podbita w 15 minut ponieważ nikt nie przewidywał ataku. Król Karka-Han pogodził się z przegraną a Ostry Pers został władcą 3 krainy. Na Mythar wyruszył po 2 dniowej przerwie. Po drodze do owego kraju zastały go leśne gnomy oraz gawiale. Zwalczył je lecz tym razem poniósł straty. 100 wojowników poległo. Mythar podbili bez problemu. Zostali w kraju tydzień. Następna kraina mieści się daleko od Mythar więc cały dzień szli a po dotarciu pod mury kraju rozbili obóz. Następnego dnia podbili Tuzmer także bez strat. Chcieli zaoszczędzić na czasie więc ruszyli przez Dolinę Czerwonych Orków. Następnym krajem było Eder, miasto złodziei oraz oszustów. Ruszli na nie w nocy i szybko się z miastem rozprawili. Oszustów wypędzono a złodziejom ucięto ręce i wrzucono ich do lochów. Następnego dnia ruszyli na Torneq. Kraj był to piękny lecz trudny do zdobycia. Bo długiej bitwie podbili krainę. Zostali tam 3 miesiące szykując wojska na największe miasto, Thuzal. Przygotowali wielką amię liczącą 3 miliony wojowników, 500 tysięcy magów oraz 1 milion łuczników. Ruszyli wcześnie rano a dotarli późnym wieczorem. Następnego dnia zaczęła się walka. Łucznicy zabijali wartowników, wojownicy wdzierali się przez mury a magowie rozwalali bramę zaklęciami. Po 5 godzinach trudów i męki wdarli się do środka. Zabijali mieszkańców, niszczyli domy. Cały dzień przedzierali się przez armie rywala a gdy dotarli do zamku zaczęła się prawdziwa bitwa. Władca miotał przedmiotami i po chwili został tylko Ostry Pers. Gdy walka się rozpoczęła król 7 krain błyskawicznie zaatakował czarnoksiężnika. Jego wściekłość była tak potężna że zadał cios, który czarnoksiężnik bardzo mocno poczuł. Zwinął się z bólu a Pers dalej nacierał. Gdy magik prawie nie żył uderzył jego zaklęciem. Czarne Słońce odepchnęło Perskiego władcę na 10 metrów. Ostry Pers w ostatniej chwili zdołał rzucić zatrutym sztyletem w Arveen. Król owego państwa poległ w starciu z władcą 7 krain. Perski król wiódł piękne życie z królową, która władała Torneq. Po roku królowa powiła syna, którego nazwali Thinker a gdy jego matka umierała a ojciec był w ciężkim stanie powiezył mu misje. „Synu. Jak wiesz jesteś już dorosły. Mogę ci zatem powiedzieć o moim planie. Dawno temu wyruszyłem na podbój świata. Jest 8 krain a podbiłem 7. Musisz dokończyć mój plan. Na południowy-wschód od naszego kraju leży nie podbita kraina o nazwie Nithal. Weź moje wojska i wyrusz na...”. Po tych słowach zasnął na sen wieczny. Thinker chciał wykazać się odwagą i zebrał wojska na bitwę. Wyruszyli więc wieczorem a dotarli tam w nocy. Chciał dokończyć plany ojca. Następnego dnia wkroczyli do kraju. Bitwa była bardzo długa lecz pomyślna dla wojsk z Thuzal. Gdy wrócili Thinker został władcą a jego żoną Cahir. Po latach cała kraina została nazwana Margonem a jej stolicą zostało Thuzal położone w samym środku krainy. Życie było piękne a mieszkańców coraz więcej. Władca się cieszył i pomagał ludności. Po czasie, gdy miał już syna posłał go na nauki
do najlepszego rycerza. On nauczył go walczyć a gdy był już gotowy wyruszył w świat. Dotarł do Eder gdzie założył rodzinę. Przezywali go Mroczny Zgrzyt. Pewnego dnia wpadł w niemiłe towarzystwo a jego przywódca był rozbójnikiem. Niedługo po spotkaniu Mroczny Zgrzyt został najgroźniejszym z bandytów całego Margonem. Gdy Thinker przejeżdżał przez Eder Mroczny Zgrzyt zaplanował z kolegami napad na karoce. Ukryli się w karczmie gdyż wiedzieli że Thinker będzie spragniony. Zabili barmana, jeden z nich się za niego przebrał a reszta ukryła za ladą.
Przed wizytą króla ustalili że gdy zamówi wino przebrany bandyta się odwróci, wyjmie broń a wtedy cała reszta wyjdzie spod lady i pojmą go. Cenę okupu ustalą później. Gdy Thinker otworzył drzwi lipny barman uśmiechnął się złowieszczo a potem spytał: „Co podać?”. Władca prosił o wino, tak jak przewidział to Mroczny Zgrzyt i gdy bandyta odwracał się do karczmy wkroczyła gwardia królewska. Zamach się nie powiódł a bandyci zostali zamknięci. Thinker ruszył w dalszą podróż. Jego kolega Patryk był niegodziwym generałem który chciał przejąć tron. Król dowiedział się tego gdy podsłuchał jego rozmowy z innym gwardzistą na którego mówiono „Mściciel” bo gdy przegrał turniej albo walkę mówił „Zemszczę się!”. Kazał ich wypędzić i od tamtego czasu straszą w drogach do miast. Patryk w okolicach Ithan oraz Eder natomiast Mściciel w drodze do Werbin oraz Mythar. Gdy Thinker chciał zwiedzić miejsce, gdzie kiedyś była twierdza jego ojca prowadził go pewien przewodnik. Gdy byli już u celu przewodnik rzucił się na niego z nożem. Władca szybko wyjął miecz i zabił go. Jego duch nęka podróżników przybywających ze stolicy Margonem na skróty. Zesłał także armię orków które osiedliły się nieopodal Ithan. Gdy syn władcy był w wiezieniu wyważył kratę w swojej celi i uciekł. Osiedlił się w Tuzmer i straszy w latarni. Król wydobywał złoto w kopalni zwanej Magoria. Jeden z górników został zasypany i w kopalnie którą zamieszkują teraz krasnoludy nawiedza tak zwany Piekielny Kościej. Jak wiecie w Margonem są także paladyni. Byli to strażnicy króla. Nie długo po zatrudnieniu jednego z nich Opętał go demon i uciekł do zimnych krain. W jednej z nich stoi świątynia. W niej się skrył i teraz błądzi tam i zabija niedoświadczonych wojowników. Pewna dziewczyna o imieniu Lidia poznała chłopaka. Była z nim bardzo długo aż do chwili gdy w nocy przyszedł do niej jego brat. Została zabita za zdradę i od tamtego momentu osiedliła się w lasach Mythar. Mówią na nią nocna kochanka. Gdy wujek Thinkera, Perski książę błąkał się po mroźnych salach, napadły go lodowe golemy i został zabity. Lodowe sale i golemy nie zaznają spokoju gdyż nęka je duch księcia persi. Gdy baca z owcami był pijany zboczył z trasy w kierunku werbin. Wszedł do wąwozu i spadł. Gdy spadał jego buty zahaczyły o gałąź a on się zabił. W wąwozach koło Werbin straszy teraz baca i szuka swoich owiec. Gdy pewien Olek przedzierał się przez dolinę czerwonych orków w poszukiwaniu ich przywódcy napadły go orki o tajemniczych zdolnościach. Rzucały czary i zabijały z taką szybkością że nie jeden koń wyścigowy jest wolniejszy. Olek został zabity a jego duch dalej błądzi po dolinie orków w poszukiwaniu dowódcy. Pewna czarownica o imieniu Atalia błądziła po zaułkach Tristam szukając sojuszników do napadu na zamek króla. Niestety najgroźniejsza czarownica zakazała jej zamachu na króla i rzuciła klątwę na nią, iż będzie się błąkać po Tristam do końca świata.
Gdy dziewczyna z Tuzmer zwiedzała okolice zabłądziła w miejscu zwanym Rozlewisko Kai. Napadły na nią tam jeżozwierze oraz rosomaki. Jej duch nęka przybyszów nad rozlewisko oraz okolice miejsca gdzie zabłądziła. Pewien bibliotekarz królewski zagubił się w czytelni. Tyle razy krzyczał ale nic to nie dawało. Bibliotekarz zmarł z głodu i pragnienia. Gdy lata później szedł tamtędy inny bibliotekarz zobaczył wypalony znak na podłodze a na nim ogromną bestie która pożarła go. Kiedyś, dwaj przyjaciele kot i wilk ruszyli na wyprawę ku podojowi pajęczych ziem.
Niestety zostali zatrzymani przez złą wróżkę która śmiejąc się szyderczo coś mamrotała pod nosem i w jednej chwili wilk i kot zostali złączeni w jedno. Od tamtej pory można ich tam spotkać. Gdy nasza opowieść dobiega końca chciałbym wam polecić te grę, pozdrowić jej twórców i podziękować twórcy konkursu!

Koniec! :D

Twórca: Ostry Pers
Podziękowania dla: Arveen, Pers Wojownik oraz Perski Wój.


Komentarze

Pozostałe artykuły

  • Wywiad z Mezoarem sar Selu

    Profil: www.margonem.pl/?task=profile&id=224420 Hacku: Witaj! Dziękuję, że zgodziłeś się na udzi...

  • Wywiad z Darazatem

    Wywiad z Darazatem lipko111: Dziękuję, że zgodziłeś się na przeprowadzenie wywiadu, jak się z tym c...

  • Wywiad z Hurinem

    Nerth: www.margonem.pl/?task=profile&id=3568959 - Kontakt kontakt@msvm.pl lub GG: 33939625 Hurin...

×

Porównaj przedmioty Usuń przedmioty

  • Topór orka
    Topór strumienia posoki* unikat *Typ: Dwuręczne
    Atak: 837-1023
    Cios krytyczny +1%
    Siła +34
    Obniża SA przeciwnika o 0.25
    Wiąże po założeniu
    Wymagany poziom: 60
    Wymagana profesja Wojownik
    Wartość: 26.6k
  • Mocny miecz krasnoludów
    Mocny miecz krasnoludów
    Mocny miecz krasnoludów* unikat *Typ: Dwuręczne
    Atak: 1210-1479
    Siła +80
    SA +27%
    Wiąże po założeniu
    Wymagany poziom: 76
    Wymagana profesja Wojownik
    Wartość: 40.3k
+ Przeciągnij tutaj przedmioty do porównania