Wywiad ze Złym Patrykiem

Autor: Hacku

Profil: www.margonem.pl/?task=profile&id=13


Hacku: Witaj! Dziękuję, że zgodziłeś się udzielić wywiadu.


Hacku: Część informacji o Tobie jest na Twoim profilu w Margonem, ale liczę, że się bardziej rozpiszesz, lub dodasz coś nowego. Opowiedz czym się zajmujesz w wolnym czasie i jakie masz zainteresowania.

Zły Patryk: Mimo wszystko, chciałbym odesłać każdego zainteresowanego tym pytaniem do mojego profilu w Margonem: www.margonem.pl/?task=profile&id=13#tab2.


Hacku: Co było przyczyną tego, że Thinker zrezygnował z funkcji administratora?

Zły Patryk: Thinker zajmuje się teraz innym projektem, zupełnie z Margonem jednak nie odszedł. Wszystkie poważniejsze decyzje na temat gry ciągle są z nim konsultowane.


Hacku: Na Twoim profilu widnieje informacja, że trafiłeś do projektu jako osoba od muzyki. Czemu wtedy muzyka nie została wprowadzona do gry, tylko w kwietniu 2011r?

Zły Patryk: Mieliśmy wtedy poważniejsze problemy, jak np. wydajność serwerów, dodanie muzyki zabiłoby je (dopiero wprowadzenie nowego silnika gry odciążyło serwery). Ponadto zacząłem zajmować się innymi rzeczami, na tworzenie muzyki nie miałem czasu. Przez te wszystkie lata Margonem bardzo dobrze radziło sobie bez muzyki, w grze przeglądarkowej nie jest ona kluczowym elementem - przeprowadziliśmy ostatnio ankietę - muzyki z gry słucha 25% graczy, w tym większość z nich sporadycznie.


Hacku: Czy wszystkie zmiany w Margonem uważasz za dobre?

Zły Patryk: Ogromną większość zmian uważam za dobre, jednak czasami musimy zrobić coś pozornie wbrew zdrowemu rozsądkowi z powodów ograniczeń ekonomicznych, technicznych lub też prawnych.


Hacku: Na serio słuchasz metalu? Niektórzy uważają, że tylko dla żartu to wszystko robisz (np. klan).

Zły Patryk: Klan faktycznie był zakładany dla żartu, ale słucham też m.in. tego gatunku muzyki od wielu lat.


Hacku: Jak poznałeś Thinkera, Xentisa i Cahir?

Zły Patryk: Thinkera na studiach na wykładzie z równań różniczkowych, usiadł przez przypadek koło mnie i większosć wykładu przespał. Xentis jest także moim kolegą ze studiów, natomiast Cahir znam z Margonem - była kiedyś zwykłym graczem.


Hacku: Niektórzy nie wiedzą nic o serwerze Dev, tylko dla MG, SMG i Administratora oczywiście. Ten serwer miał od zawsze być nie dla zwykłych graczy? Skąd pomysł nadania mu takiej nazwy?

Zły Patryk: Dev to skrót słowa z języka angielskiego - "developing" - czyli wersja rozwojowa. Na serwerze tym tworzone są nowe wersje klienta, silnika gry, npcy oraz questów. Po wielu testach zmiany wprowadzone na Dev'ie synchronizowane są do wszystkich innych serwerów gier, gracze widzą to przeważnie jako "przerwę techniczną".
Zwykły gracz nie może mieć dostępu do tego serwera - często podczas wprowadzania nowych rzeczy Dev nie działa poprawnie, np. wykonywanie tworzonego właśnie questa jest zupełnie pozbawione sensu, a korzystanie z nieukończonych nowych opcji gry może być dla gracza wręcz niebezpieczne, gdy serwer przez jakiś błąd zje mu całe złoto i SŁ.


Hacku: Ile czasu dziennie poświęcasz grze? Włącznie z odpisywaniem na panel kontaktowy, e-maile.

Zły Patryk: Pracuję przeważnie 10 godzin dziennie, na projekt Margonem schodzi mi mniej więcej połowa mojego czasu pracy.


Hacku: Jak czujesz się w tym fachu?

Zły Patryk: Lubię programować, tworzyć nowe rzeczy. Nie lubię pracy przy Panelu Kontaktowym, przeważnie trafiają mi się poważne sprawy, odwołania, błędy, kłótnie, naruszenia. No ale niektóre decyzje musi podejmować admin, a niektóre problemy techniczne rozwiązać mogę tylko ja (a i czasami muszę wołać na pomoc Thinkera i Devilana).


Hacku: Jakim kierujesz się kierunkiem rozwoju gry?

Zły Patryk: Rzadko podejmuję sam większe decyzje, słucham co mówią mi koledzy z pracy, MG i SMG czytają forum, propozycje graczy, wiele z nich trafia do gry, wiele jest też odrzucanych. Decyzje o fabule, nowych broniach, questach, mapkach - w 100% pozostawiam SMG, sam skupiam się raczej na rzeczach technicznych. Margonem od dawna ma wytyczony głównie przez Thinkera kierunek rozwoju, wiele nowości planowanych do nowego silnika wciąż czeka lub jest aktualnie wdrażanych. W najbliższym czasie pojawią się m.in. mini gry (aby otworzyć skrzynię, trzeba będzie złamac szyfr w zamku, w queście trzeba będzie wygrać z kimś w karty, itp.).


Hacku: Kto wpadł na pomysł, żeby gra MMORPG nazywała się "Margonem". Skąd pomysł na tą nazwę?

Zły Patryk: Thinker. Słowo to pochodziło chyba z języka czeskiego. Nie wiem dlaczego nazwał tak swoją grę, ale nazwa jest chwytliwa, mi się podoba.


Hacku: Kim jesteś w życiu codziennym oprócz administratorem Margonem?

Zły Patryk: Tutaj odsyłam do pytania nr 1, naprawdę nie wiem, co jeszcze mógłbym dodać.


Hacku: Ile osób poznałeś dzięki Margonem?

Zły Patryk: Pewnie z 30-40 różnych osób, na zlotach, czy imprezach, mam na myśli samych graczy lub byłych graczy (już nie grają lub pracują dla nas).


Hacku: Masz czasem chęć zostawić to wszytko (Margonem) i zająć się czymś innym?

Zły Patryk: Pewnie, że mam i często to robię - jak już wcześniej wspomniałem, Margonem nie jest jedynym projektem, przy którym pracuję.


Hacku: Jakie jest Twoje ulubione zajęcie?

Zły Patryk: Nie mam ulubionego, lubię to co robię w życiu, swoją pracę, sport, muzykę, książki, film.


Hacku: Co Cię najbardziej wkurza w Margonem i prawdziwym życiu?

Zły Patryk: Ciężkie przypadki głupoty i cwaniactwa.


Hacku: Kto stworzył regulamin dla Margonem? Ile razy był poprawiany?

Zły Patryk: Regulamin stworzył prezes naszej firmy. Ilości poprawek chyba nikt nie liczył, ale były one robione głównie po wprowadzeniu nowych funkcjonalności do gry oraz po zaistnieniu w grze sytuacji, których nie sposób było przewidzieć przy jej początkach.


Hacku: Słuchasz jakiegoś innego gatunku muzyki oprócz BlackMetalu?

Zły Patryk: Oczywiście, nie samym black metalem człowiek żyje - jest jeszcze death metal, power metal, doom metal, thrash metal. ;p A tak na poważnie - to rodzaj słuchanej przeze mnie muzyki zależy od pory dnia, wykonywanej czynności, nastroju, np. w pracy czasami Xentis dyskutuje mi nad uchem z Perskim i Cahir, aby skupić się na moich problemach konieczne jest puszczenie w słuchawkach głośnego black metalu, to zagłusza wszystkie dźwięki z zewnątrz , jak jestem zmęczony czy wracam autem do domu - lubię posłuchać np. RMF Classic lub Radia 2.


Hacku: Gracze wciąż narzekają na brak klimatu. Zamierzacie coś z tym robić?

Zły Patryk: Nie. Margonem nie jest zamkniętą grą dla małej grupy ludzi - dawniej tak było (ze względu na małą popularność). Gracze ciągle nawiązują do tamtych czasów, gdy gra miała prymitywnie skonstruowane mapki, 20 questów na krzyż i 1/3 funkcjonalności, którą ma teraz. Ze względu na małą ilość osób - każdy znał każdego, wszyscy psujący rozgrywkę byli od razu eliminowani, w grze nie było za bardzo co robić, ludzie więcej ze sobą rozmawiali, było to głównym czynnikiem trzymających ich przy Margonem. Zgadzam się, że miało to swój specyficzny urok, jednak te czasy już nie wrócą - projekt by przetrwać musiał się rozwijać. Klimat - oprócz fabuły, grafiki, reguł gry - tworzą przede wszystkim gracze, a przy ich dużej ilości jest o to trudno. Jednak ja, grając incognito nawet na najbardziej zatłoczonych serwerach - zawsze potrafiłem odnaleźć grupę graczy, z którymi czułem się tak jak za czasów przy początkach Margonem. Tak więc graczom, którzy "wciąż narzekają na brak klimatu" polecam poszukać go przede wszystkim u siebie. Można też spróbować gry na świecie Nerthus, na którym obowiązują nieco inne zasady, a przez wymuszenie płatności za grę - liczba graczy jest znacznie mniejsza niż na zwykłym świecie. :)
Pamiętajmy, że klimat nie jest czymś, co może zaoferować w 100% gra, to zależy głównie od graczy i was samych.


Hacku: Chciałbyś kogoś pozdrowić?

Zły Patryk: Nie. :D


Hacku: Dziękuję za udzielenie wywiadu, do zobaczenia.


Komentarze

Pozostałe artykuły

  • Wywiad z Mezoarem sar Selu

    Profil: www.margonem.pl/?task=profile&id=224420 Hacku: Witaj! Dziękuję, że zgodziłeś się na udzi...

  • Wywiad z Darazatem

    Wywiad z Darazatem lipko111: Dziękuję, że zgodziłeś się na przeprowadzenie wywiadu, jak się z tym c...

  • Wywiad z Hurinem

    Nerth: www.margonem.pl/?task=profile&id=3568959 - Kontakt kontakt@msvm.pl lub GG: 33939625 Hurin...

  • Wywiad z Sherkanem

    Profil: www.margonem.pl/?task=profile&id=2929228 Hacku: Kim jesteś w życiu codziennym? Opowiedz ...

  • Wywiad z Hiobem

    Profil: www.margonem.pl/?task=profile&id=2003476 Riggy: Hej! Dzięki, że zgodziłeś się ze mną po...

×

Porównaj przedmioty Usuń przedmioty

  • Topór orka
    Topór strumienia posoki* unikat *Typ: Dwuręczne
    Atak: 837-1023
    Cios krytyczny +1%
    Siła +34
    Obniża SA przeciwnika o 0.25
    Wiąże po założeniu
    Wymagany poziom: 60
    Wymagana profesja Wojownik
    Wartość: 26.6k
  • Mocny miecz krasnoludów
    Mocny miecz krasnoludów
    Mocny miecz krasnoludów* unikat *Typ: Dwuręczne
    Atak: 1210-1479
    Siła +80
    SA +27%
    Wiąże po założeniu
    Wymagany poziom: 76
    Wymagana profesja Wojownik
    Wartość: 40.3k
+ Przeciągnij tutaj przedmioty do porównania